Als er een branche is, waar mensen het verschil maken is het wel de retail. Hoe wordt de klant behandeld? Wat wil de klant precies? Met name in de woonbranche is de persoonlijke benadering zeer belangrijk. Ha
Het gaat om de mix van drie elementen:
1. Connectie
2. Kennis
3. Commercie
Voor elke formule is deze mix anders en wordt het belang van ieder element anders gewogen. Dat geldt zelfs voor de individuele verkoper.
Door middel van testen komen we erachter wat jouw persoonlijke manier van verkopen is, en waar eventueel de verbeterpunten zitten. Op deze verbeterpunten kan vervolgens getraind worden.
Het gaat om de mix van drie elementen:
1. Connectie
2. Kennis
3. Commercie
Voor elke formule is deze mix anders en wordt het belang van ieder element anders gewogen. Dat geldt zelfs voor de individuele verkoper.
Door middel van testen komen we erachter wat jouw persoonlijke manier van verkopen is, en waar eventueel de verbeterpunten zitten. Op deze verbeterpunten kan vervolgens getraind worden.
Connectie |
Kennis |
Commercie |
In welke mate weet je verbinding te leggen met je klant? Luistervaardigheden en oprechte interesse zorgen er voor dat de klant aandacht ervaart en vormen een bodem voor een zakelijk deel.
Zodra je luistert, kun je een klant echt helpen en een oplossing helpen vinden voor het probleem |
Vakkennis! Wat weet jij van de producten of diensten die je aanbiedt? Gedegen kennis zorgt er voor dat je beter advies kunt geven aan potentiele kopers
|
Weet je een klant te overtuigen en tot actie te bewegen?
Hoe zorg je dat een klant voor jouw aanbod kiest? |