Michiel Damhuis
  • Home
  • Salestrainingenvoordebouw
  • Business development
    • Toegevoegde waarde
    • Business Case
    • Projectmanagement
  • Marketing
    • Linkedin training
    • Customer Experience
    • social selling
  • Interim
  • Over mij
    • Anderen over mij
    • Algemene Voorwaarden
  • Contact
  • Nieuwsbrieven
  • VTWonen en Designbeurs '17

projectmanagement

Foto
Het belang van projectmatig werken neemt toe. In steeds meer organisaties zie je dat een goede, projectmatige aanpak resultaat oplevert. Kortere time-to-market, betere afstemming tussen verwachtingen en resultaat en minder verspilling. 
Wat leent zich nu voor een projectmatige aanpak?
​
- er is een gewenst eindresultaat vast te stellen
- als dit resultaat bereikt is, is het project geëindigd. Het heeft een eindig karakter en is daarmee ook in fases onder te verdelen
- hoe exact dit eindresultaat bereikt wordt is nog onzeker

Ik zorg er voor dat een project opgepakt wordt, dat er een duidelijk eindresultaat wordt gedefinieerd en dat er opgeleverd wordt wat er beloofd is. Een business development traject doorloopt een aantal fases, die elk afgesloten worden met een beslismoment.






​





​Voorbereiding. Wat willen we precies weten? We gaan zo helder mogelijk definiëren wat het beoogde eindresultaat is. Het is geen probleem als een deel nog niet helemaal helder is. Wel is een afbakening noodzakelijk:  wat gaan we precies verkennen? En hoe ziet de weg daarnaar toe eruit?
Onderzoek. Een grondige analyse van markt. Welke concurrentie, wat zijn prijs, product. Daarbij wordt gekeken naar de interne kracht van een organisatie en welke kansen er bestaan in de nieuw te betreden markt.
Business case. Ik zorg voor een heldere businesscase.  Op basis van deze business case kan een beslissing worden genomen waarmee de onzekerheidsfactor over het eindresultaat aanzienlijk verlaagd wordt. 
Uitvoering. Samenstellen projectteam, rollen bepalen, bewaking tijdspad en tussentijdse rapportage. Het project gaat lopen. Overleggen worden gepland, en er wordt bijgesteld waar het nodig is.  
Oplevering en evaluatie. Zijn de gestelde doelen bereikt? Wat ging er goed en waar liepen we tegenaan? Welke lessen kunnen er getrokken worden en wat hebben we geleerd?

Contact
  • Home
  • Salestrainingenvoordebouw
  • Business development
    • Toegevoegde waarde
    • Business Case
    • Projectmanagement
  • Marketing
    • Linkedin training
    • Customer Experience
    • social selling
  • Interim
  • Over mij
    • Anderen over mij
    • Algemene Voorwaarden
  • Contact
  • Nieuwsbrieven
  • VTWonen en Designbeurs '17