Michiel Damhuis
  • Home
  • Salestrainingenvoordebouw
  • Business development
    • Toegevoegde waarde
    • Business Case
    • Projectmanagement
  • Marketing
    • Linkedin training
    • Customer Experience
    • social selling
  • Interim
  • Over mij
    • Anderen over mij
    • Algemene Voorwaarden
  • Contact
  • Nieuwsbrieven
  • VTWonen en Designbeurs '17

Blog - Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief maart '17: Social Selling

3/15/2017

0 Reacties

 
Social selling staat momenteel volop in de belangstelling. Niet verwonderlijk, want de potentie ervan is bijzonder groot. Social selling gaat over het vergroten van verkoopkansen met behulp van social media. Door beschikbare informatie te gebruiken en de dialoog aan te gaan met je klant, blijf je voortdurend op het vizier van je klant om op het juiste moment een deal te kunnen sluiten. Je kent je klant beter, weet waar zijn belang ligt waardoor je een betere propositie neer kunt leggen. Veel informatie is beschikbaar, maar blijft ongebruikt. Zonde!
​
Social selling betekent in de kern vijf dingen voor een verkoper en voor een organisatie. 
1. Inzicht. Je krijgt beter inzicht in je netwerk
  • Wie werkt met wie samen?
  • Waar heeft iemand eerder gewerkt?
  • Wie ken je gemeenschappelijk?
  • Maar ook softe informatie zoals verjaardagen, hobby’s en andere details van je contacten. Uiteraard is het zaak om zorgvuldig met deze informatie om te gaan.

2. Efficientie. Social selling vergroot het aantal contactmomenten tussen jou en je klant zonder dat deze je veel tijd of geld kosten. De meeste bedrijven weten het aantal contactmomenten te verdubbelen. 

3. Leads:  je klanten laten allerlei informatie los over waar ze mee bezig zijn. In een heel vroeg stadium wordt er allerlei informatie gedeeld over bouwprojecten waar je je voordeel mee kunt doen.

4. Marktkennis. Uit de berichten die gedeeld worden - en niet alleen vanuit een bedrijfsaccount - kun je veel informatie halen. Van heel concreet (nieuwe business unit of bouwproject) tot indirecte informatie. Bijvoorbeeld uit het soort vacatures die je bij een klant of concurrent voorbij ziet komen, kun je afleiden welke richting ze op willen.
​
5. Borgen van informatie en kennis. Er zijn uitstekende systemen om signalen uit de markt af te vangen. Daarmee wordt de verzamelde info minder afhankelijk van de persoon (die je organisatie kan verlaten en daarmee veel info weer meeneemt)
 
Samengevat: Netwerken blijft netwerken, alleen de wijze waarop je informatie kunt vergaren is exponentieel toegenomen. Daar nu het maximale uit weten te halen is de uitdaging.  Daar help ik je graag bij. 


Socialview geeft leads uit de bouwsector en zorgt er voor dat je netwerken blootlegt. Meer weten? Neem vandaag nog contact met mij op: 06-14824718 of michiel@michieldamhuis.nl


Foto
0 Reacties

    Abonneren op nieuwsbrief
    View my profile on LinkedIn

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

    Archieven

    Januari 2019
    Maart 2018
    Januari 2018
    November 2017
    Augustus 2017
    Mei 2017
    Maart 2017

  • Home
  • Salestrainingenvoordebouw
  • Business development
    • Toegevoegde waarde
    • Business Case
    • Projectmanagement
  • Marketing
    • Linkedin training
    • Customer Experience
    • social selling
  • Interim
  • Over mij
    • Anderen over mij
    • Algemene Voorwaarden
  • Contact
  • Nieuwsbrieven
  • VTWonen en Designbeurs '17