U adverteert. U heeft een website. U heeft een huisstijl. Branding. Maar ergens knaagt het. Kunnen we niet meer uit onze marketing halen? Past wat we zeggen nog wel bij wat we doen? Vergeten we niet bepaalde klantgroepen?
De centrale vraag is: wat is de reden dat je klant bij je koopt? Veel bedrijven zijn vaak gefocust op waar ze goed in zijn: dingen maken. En meestal doen ze dat ook heel goed. Maar heel vaak zijn die ‘dingen’ niet de belangrijkste en beslissende reden voor hun klanten om zaken met ze te doen. Samen gaan we onderzoeken hoe het zit. Hoe worden de producten of diensen gebruikt en hoe worden ze ingezet? Vaak blijkt namelijk het product een heel andere betekenis te hebben voor de klant. Of voor de klant van de klant. Als je dat goed in beeld hebt, kun je vandaaruit gaan werken.
Het eindresultaat is een optimale aansluiting tussen klantwens (de vraag achter de vraag) en de bedrijfspropositie: wat beteken je voor je klant?
De volgende stap is deze betekenis gaan gebruiken en de klant daadwerkelijk te laten voelen waar je voor staat. Dat doen we door de klantreis in beeld te brengen, de Customer Journey waar zoveel over gesproken wordt.